Per treballar la igualtat i la coeducació!

Des del curs 2020-2021, disposem d’uns recursos a disposició dels centres educatius de la zona. Es tracta d’una maleta coeducativa, elaborada amb fons procedents del Pacto de Estado contra la Violencia de géneropromogut per la Secretaría de Estado de Servicios Sociales e igualdad, i el Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, que inclou llibres, recursos digitals i audiovisuals i jocs de taula coeducatius.

El primer recurs lila el trobareu al CRP per treballar les STEAM. Parlem de STEAM per referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematitzades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques.

La maleta conté dues unitats de LEGO WeDo 2.0 amb una proposta educativa.

LEGO Education WeDo 2.0 és un kit de robòtica basat en un motor i uns sensors d’inclinació i distància. Conté 280 peces i manual d’instruccions. Connexió bluetooth. Ideal per fer treball col·laboratiu.

El següent recurs lila correspon a dvd’s que us permetran treballar a l’aula diferents aspectes relacionats amb la coeducació. Pretenen trencar estereotips de gènere, estimular una visió no sexista del món i treballar el respecte i la no discriminació.

El següent recurs, són dues maletes Liles plenes de jocs per treballar la coeducació a l’aula. Aquestes maletes estan organitzades per nivells:

• Jocs per alumnes d’educació infantil i cicle inicial
  • Jocs per alumnes de cicle mitjà i cicle superior
  • Jocs per alumnes de secundària

Per acabar, disposeu de tres maletes liles amb llibres i àlbums il·lustrats que treballen el tema de la coeducació i la igualtat: Hi ha una maleta per infantil, una per cicle mitjà i superior i, per acabar, una per secundària.