Novetats formació CESIRE

Novament us fem arribar diverses notícies i anuncis al voltant de l’educació matemàtica a casa nostra.

Formacions CREAMAT

• Els NIM, Nodes d’Impuls matemàtic, que s’ofereixen vinculats a un CRP de cada Servei Territorial, i que tenen dues parts diferenciades: Quatre conferències-taller presencials, obertes als inscrits però a les que poden assistir altres docents interessats, i l’activitat de pràctica docent compartida que es farà en grups reduïts.
  • Els ARAMAT per primària que tornen amb noves activitats. Se n’ofereixen a tot el territori.
  • Els TALLERS en centre de matemàtiques a secundària, als que hi podran participar equips de docents de matemàtiques de 2 o 3 centres propers.

Properament rebreu informació dels cursos de “GeoGebra” “Programar matemàtiques amb Snap!”.

Els cicles de conferències “Mirades matemàtiques” i “Perspectives matemàtiques” aquest curs s’oferiran a partir del segon trimestre.

Formacions de matemàtiques organitzades des de la SG de Currículum:

Podeu cercar més formacions en matemàtiques organitzades des del departament d’Educació, en el cercador d’activitats

L’agenda de la FEEMCAT

Des de la Federació d’Entitats per l’ensenyament de matemàtiques de Catalunya ens fan arribar el calendari de jornades de formació:

Jornada conjunta de societats de matemàtiques de parla catalana i la Jornada de l’Associació Al-Khwarizmi. Es centraran en el “Pensament computacional a la Matemàtica Educativa”

XXV Jornada de didàctica de la matemàtica d’ABEAM. “Focalitzem les matemàtiques. Potenciem-les”

Jornada d’Educació matemàtica de l’Associació d’ensenyants de Matemàtiques de les comarques meridionals. APMCM“Activitats que s’estiren”

• Dissabte, 18 de Novembre de 2023

Des de la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana ens recorden que ja publicat el calendari matemàtic 2023-2024 amb nous problemes i ens conviden a participar. Més informació

Jornada de l’Associació Catalana de GeoGebra

Congreso GeoGebra

La FESPM organitza el ‘Congreso Internacional de GeoGebra’ on intervindrà Markus Hohenwarter, creador de GeoGebra. Del 9 al 12 de novembre a Córdoba. Més informació al web del congrés

Matemàtiques al carrer

La pròxima edició de les matemàtiques al carrer es celebrarà el dissabte 28 d’octubre a la ciutat de Granollers. La informació de l’edició de l’any anterior és en aquest enllaç

Taller del MMACA

• Taller per a professorat “Màgia amb paper per a l’aula”. A càrrec de Carlos Luna Mota.
  • Al MMACA el dimecres 13 de setembre a les 18h. Més informació

Us anunciem també que el mmaca celebra el seu 10è aniversari el proper 4 de febrer de 2024. Guardeu-vos la data.

Conferència d’inauguració del curs a la FME a càrrec de Geoff Vining

La conferència tindrà lloc el proper dijous 14 de setembre de 2023 a les 13 h a la sala d’actes de la Facultat amb el títol: “First Rate Scientist or Second Rate Mathematician?”

Geoff Vining, deixeble destacat de G. Box i divulgador del seu llegat, és un excel·lent comunicador; les seves presentacions i xerrades són sempre una injecció d’energia i d’idees inspiradores. Trobareu tota la informació a l’enllaç.

Taller d’NRICH en línia (en anglès)

De tant en tant, l’equip d’NRICH proposa tallers gratuïts en línia on es porten a la pràctica noves activitats que ofereixen al seu web. El proper dimarts 26 de setembre de 5 a ¾ de 6 de la tarda ofereixen un taller per professorat d’alumnat de 10 a 14 anys.

Xavi’s T-Shirt

Aquest setembre NRICH ha publicat una activitat nova anomenada Xavi’s T-Shirt. A part de dir-vos que l’activitat és engrescadora i interessant per dur a l’aula i suposa un repte interessant per treballar la descomposició factorial dels nombres, us volem explicar com ha estat creada:
En Xavi, és en Xavi Roca, formador del CREAMAT del Tarragonès. Durant el dinar d’una formació de formadors celebrada al juny amb la presència d’en Charlie Gilderdale d’NRICH, en Charlie va començar a idear l’activitat veient la samarreta que duia.

Matemàtiques a la formació de persones adultes

Sessió de presentació de materials i taller de disseny i construcció de mòduls amb impressora 3D.

• 18 d’Octubre de 2023, de 17.00 a 20.00h.
  • Activitat del mmaca adreçada a docents de CFA però oberta a tothom.
  • Prèviament, el 27 de setembre de 2023, de 18 a 19 h., es farà una presentació dels llenguatges que utilitzaran.

Recordeu que si sou docents de matemàtiques a Centres de Formació de Persones Adultes, podeu seguir les activitats i formacions que proposen a la pàgina web.

Curs de la UNED sènior

Des de la UNED sènior ens proposen un curs adreçat a tant a professorat jubilat com a famílies, avis i àvies curioses i amb ganes d’aprendre. A la seva web podeu trobar més informació de l’edició d’aquest curs, Reptes i contextos per a desenvolupar el gust per les matemàtiques.

• Més informació.
  • Divendres de 11.30 a 13.30 h
  • Del 15 de setembre al 2 de febrer de 2024.

CAMPANYA MatProjectes

ENRAJOLEM Som la classe de les … balenes
Escola Maria Mercè Marçal
i Institut Baix a Mar