3a Jornada de les Superheroïnes i Superherois

La Fundació La Nineta dels Ulls ens convida a la 3a Jornada de les Superheroïnes i Superherois.

Per altra banda, han actualitzat el mapa de les escoles bressol, escoles de Primària i instituts participants aquest any:

La idea és insistir en la importància de pensar en superheroïnes i superherois que cuiden les persones i el planeta. Cal fugir de l’estereotip de superheroïna maca o de superheroi forçut i poderós. Una superheroïna pot ser algú que cuida els avis, o algú  que cuida el bosc o les plantetes del jardí, o algú que ens cuida quan estem malalts a  l’hospital o a casa, o la nostra germana, que ens ajuda quan no podem fer alguna cosa, etc.

Es tracta de pensar en personatges reals, que poden tenir poders, però que no cal que siguin sobrenaturals. De pensar amb els nostres superpoders, allò que ens fa especials i diferents a la resta alhora.

Us proposem activitats graduades segons cicles i nivells educatius, però totes es poden adaptar a altres cicles, si ho creieu convenient. Podeu obrir el document clicant a la imatge següent: