Activitats de dinamització

Associacions de professorat, entitats vinculades a les matemàtiques, activitats adreçades a l’alumnat de les diferents etapes educatives i jornades de professorat organitzades per diferents associacions.

Al llarg de l’any a Catalunya es realitzen un bon ventall d’activitats matemàtiques destinades a l’alumnat de primària i secundària: concursos (de problemes i petites investigacions, de fotografia, de relats, confecció de cartells), tallers, xerrades, cursos, premis a treballs de recerca, exposicions temporals…

Us oferim un recull, temporalitzat i organitzat per tipologies i etapes educatives, que ens pot donar idees per dinamitzar les nostres classes de matemàtiques.

Al llarg del curs s’ofereixen per part de les associacions de professorat de matemàtiques diferents jornades de formació que poden ser del vostre interès.

Un proverbi africà diu : “Si vols anar de pressa, camina solperò si vols arribar lluny, camina acompanyat.”

El teixit associatiu en educació matemàtica a Catalunya és molt actiu. Cada una té objectius diferents, però totes sumen per una millor educació matemàtica a Catalunya.
Si coneixeu altres associacions i grups vinculats a l’educació matemàtica escriviu-nos a creamat@xtec.cat i les enllaçarem des d’aquí.

Matemàtiques per respondre preguntes, però alhora matemàtiques per fer-nos noves preguntes. No us perdeu les propostes de treball que es proposen des dels Vídeomats. Us en proposem un grapat, a tall d’exemple, però busqueu els vostres preferits (la vostra “playlist”) entre la col·lecció permanent de cada any.

Educació Infantil

Les gallines poden aguantar el fred de Lleida?
Escola El Carme. Lleida

Quin menjar agrada més als ocells de Lladurs. Escola de Lladurs.

De quantes maners podem pagar el llacet de la rateta? M. de deu de la Mercè.

Quants pèsols podem trobar dins una beina? Escola Doltra

Primària

On seus a taula?
Escola de Lladurs

Com ho fa el mag?
Escola de la vall d’Ondara

Podem calcular els pins morts per Tomicu al nostre poble. Escola Dones d’Aigua

Com es veuria la vostra escola amb ulls de PlayMobil? Escola Montanyans

Secundària

Com trobar un punt al mapa utilitzant dues funcions?

Quants cigrons caben…?
INS Gayà Gili. Lleida

Com s’obté la lletra del DNI?
Esc. Sant Bonaventura.

Hi ha Matemàtiques als cristalls?
Esc. Puigcerver

Us recomanem també que les feu servir per inspirar-vos i crear les vostres situacions d’aprenentatge i projectes a l’aula. Teniu idees i propostes a la campanya vídeoMAT-Plus i a la conferència que ens van oferir els companys de FEEMCAT.