ABEAM

Nivell: Internivells
Format: Grup de treball
Àrea de coneixement: Matemàtic

L’Associació de Barcelona per a l’estudi i l’aprenentatge de les Matemàtiques (ABEAM) es va constituir formalment el mes d’octubre de 1997 per tal d’afavorir l’ensenyament, l’aprenentatge i l’estudi de les Matemàtiques així com estimular, entre les persones i les institucions implicades, l’estudi i la reflexió dels diferents problemes relacionats amb l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques.

ABEAM és una associació sense ànim de lucre que es sustenta bàsicament amb les quotes dels seus associats. Els responsables de les diferents seccions, així com la mateixa Junta Directiva, actuen de manera voluntària i moguts pel seu interès en i per l’educació matemàtica.

ABEAM és membre de la FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya), i col·labora amb ella per tal d’ampliar el seu àmbit d’actuació a Barcelona i algunes comarques properes. A més, a través de la FEEMCAT, la nostra associació també és membre de la FESPM (Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas) i gaudeix dels avantatges d’un acord de reciprocitat amb la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques).

L’associació, que té més de 350 associats entre persones, centres educatius i institucions, organitza diverses activitats al llarg de l’any: Jornada Didàctica Matemàtica (al mes de novembre), els concursos de Fotografia Matemàtica i Dibuixos Matemàtics (2n trimestre del curs escolar), Fem Matemàtiques (conjuntament amb les altres Associacions de FEEMCAT), els tallers de l’Anem x + Matemàtiques, promou el Dia Escolar de les Matemàtiques (12 de maig), i col·labora amb altres activitats promogudes per la FEEMCAT i/o la SCM com són els Problemes a l’esprint o el Premi Maria Antònia Canals.

També compta amb set grups didàctics encarregats de fer recerca matemàtica i en didàctica, així com dinamitzar i promoure les diferents activitats esmentades anteriorment.

Grup d’Història de les Matemàtiques
Grup de Resolució de Problemes
Grup 7demates
Grup de Dibuixos Matemàtics
Cercle de mestres
Fotografia Matemàtica d’ABEAM
SET, grup de jocs d’ABEAM

Cada any oferim cursos per al professorat per tal d’incentivar i potenciar la formació continuada.

A més a més disposa de dos butlletins electrònics, l’ABEAMNews i l’ABEAMNews famílies, per a fer arribar als associats, col·laboradors, escoles i famílies, tot tipus de notícies relacionades amb l’Educació Matemàtica. Així mateix, però, qualsevol que hi estigui interessat pot demanar rebre les notícies de qualsevol dels dos butlletins.

Les activitats dirigides a docents o estudiants i que es promouen des d’ABEAM i FEEMCAT (Jornada Didàctica Matemàtica, Fem Matemàtiques, Anem x + Matemàtiques, Concurs de Fotografia i Concurs de Dibuixos Matemàtics, Formacions continuades) tenen un descompte o són gratuïtes pels associats d’ABEAM. A més, els socis d’ABEAM reben les revistes NouBiaix (que edita SCM-FEEMCAT) i Suma (editada per la FESPM), i solen gaudir d’avantatges en les activitats d’Educació Matemàtica promocionades per la FESPM i la SCM.

Data d'incorporació: 13/03/2023