Perímetre

Nivell: Primària
Format: Grup de treball
Àrea de coneixement: Matemàtic

El grup Perímetre sóm un grup format per mestres d’Infantil, Primària, i E.S.O., que ens reunim un dissabte al matí cada mes, per a compartir idees i experiències respecte de l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques des de fa més de 30 anys.

El febrer del 2002 celebrem el Xè aniversari de la vida del grup, fent una diada matemàtica i obrint aquesta pàgina web, amb un xic d’ història i d’activitats.

PER QUÈ ENS HEM APLEGAT?

En començar erem 25 mestres de primària, reunits a partir d’una mateixa inquietud per la manera de fer les matemàtiques a les nostres escoles, i pel desig comú de treballar per a millorar-la.
Sentiem la necessitat de preparar-nos millor nosaltres mateixos, de compartir les nostres descobertes, i d’escampar-les a tots els interessats.

QUÈ HEM FET DURANT els primers 10 ANYS?

•  El primer temps va ser d’autodefinició, discussió i formulació dels principis fonamentals que inclouen els objectius que presentem més endavant.
  •  Tot seguit vam començar a treballar temes concrets en grups petits i vam oferir-ne els resultats en les 1es. Jornades, que van aplegar 150 persones.
  •  Segueix una època forta d’entusiasme i d’expansió cap enfora. El grup s’amplia amb mestres d’Educació Infantil.
  • El 1995 celebrem les 2es. Jornades, de tema monogràfic, en el marc de la «Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas», i amb la col.laboració de companys experts de diversos llocs d’Espanya. A partir d’aquí, el grup es dóna a conèixer més enllà de les comarques gironines i fins avui manté contactes i participa en actes a nivell estatal.
  • Passem una temporada en que predomina la necessitat de la nostra formació personal .Amb aquest fí organitzem debats, sessions i xerrades. Els resultats repercuteixen en les 3es. i 4es. Jornades.
  • També hi ha hagut moments de desànim, amb dificultats que venen de fora i de dins nostre, però mai no hem deixat de compartir-les i això ens ha permès tornar a agafar forces.
  • Ara, al cap de 10 anys, ens sembla que tanquem un cicle i en comencem un de nou. Sabent que la nostra feina no és mesurable per resultats inmediats però que el seu valor és molt gran, volem assumir novament un compromís de cara a l’educació matemàtica de la mainada del nostre país.

DESITGEM QUE AQUESTA PÀGINA WEB SIGUI UNA PORTA OBERTA:

• Per a tots aquells i aquelles que vulguin venir a compartir amb nosaltres
  • Per anar descobrint com hem de fer les matemàtiques a l’escola
  • No pas d’una manera brillant ni molt estructurada
  • Més aviat d’una manera senzilla, assequible a tothom
  • Però sí per a treballar amb constància i amb molta esperança
  • Tot per a què els nens i nenes estimin més les Matemàtiques!
Data d'incorporació: 13/03/2023