L’energia de fa uns anys que és una qüestió de primer ordre que afecta molts aspectes de la vida, i n’és un factor essencial. Tan és així que l’ODS 7: Energia neta i sostenible té per objectiu garantir l’accés a una energia assequible, segura, sostenible i moderna per a totes les persones.
En el nou marc curricular de l’educació bàsica l’energia esdevé una oportunitat per educar els infants i joves per a la nova situació que representa la transició ecològica (transició energètica). Els recursos que presentem a continuació han estat elaborats al CESIRE per fonamentar la generació d’activitats educatives competencials per part dels i les docents.
- CARLES RIBA – La necessitat de la transició energètica
2. JOAN JOSEP ESCOBAR – El panorama del nou model energètic
- JOAN JOSEP ESCOBAR – El futur de l’emmagatzematge de l’energia
- JOAN JOSEP ESCOBAR – Nou model energètic i perfils professionals en el futur
5. JORDI PUJOL – El camí ineludible de la transició energètica
- RAMON SANS – Per on passen les solucions tecnològiques basades en renovables?
- RAMON SANS – El repte de l’emmagatzematge de l’energia
- RAMON SANS – Les transformacions energètiques i els seus itineraris
- ELISABET AZNAR – Què entenem per aprenentatge de l’energia amb sentit
- JORDI REGALES – L’energia: fil conductor d’un aprenentatge globalitzat
- VICTOR LÓPEZ – Els principals problemes de l’ensenyament de l’energia
- NÚRIA SALAN – El paper de les STEAM en el gran repte de l’energia sostenible
Altres recursos disponibles els trobareu a Energies per a un món habitable, sostenible i més just