Cicle de conferències. Mirades Matemàtiques 2023/24

Mirades matemàtiques és un cicle de 3 conferències amb temàtiques d’actualització científica i didàctica, adreçades al professorat de matemàtiques de primària.
Inscripcions i més informació.
Les conferències s’emeten a través del canal de vídeo de CREAMAT i queden enregistrades per poder-les veure també més endavant.
La inscripció al cicle i completar els qüestionaris dins el termini d’una setmana després dels enregistraments dona accés un certificat de formació de 6 h.

Conferència: Representar per entendre les matemàtiques.

Resum: Els materials, les imatges i altres representacions són un ingredient essencial pel desenvolupament de la comprensió de les matemàtiques. Ajuden a recordar el que s’ha après, a connectar coneixements de tots els sentits matemàtics i a raonar. Aquest procés ha d’iniciar-se el més aviat possible i progressar cap al domini del llenguatge matemàtic defugint la “mecanització”. Es mostraran exemples reals d’alumnes d’Educació Primària i maneres de treballar que faciliten el progrés en l’aprenentatge.

Les ponents: Laura Gris Gil és mestra d’Educació Primària de l’Escola Seat. Formadora de mestres d’Educació Infantil i Primària.
Tana Serra Santasusana és mestra de l’Escola Vila Olímpica, jubilada. Formadora de mestres d’Educació Infantil i Primària.

Conferència: ¿Qué? ¿Para qué? ¿Cómo? Ideas para la enseñanza-aprendizaje de las matemáticas en la Educación Primaria.

• A càrrec de Maria Nila Pérez Francisco. Coordinadora del Proyecto Matemáticas Newton Canarias de la Consejería de Educación del Gobierno de Canarias
    • Data: Dimarts, 19 de març de 2024 a les 18.00 h.
Resum: Durante la charla trataremos de analizar el momento que estamos viviendo en las aulas de primaria con la llegada de una nueva ley educativa, la LOMLOE. No se trata de un análisis pormenorizado de esta nueva propuesta, hablaremos de una cuestión básica del aprendizaje de la matemática en las aulas de primaria, trabajar la matematica desde la evidencia y desde lo que sabe el que aprende.

La ponent: La Maria Nila és mestra de primària, formadora de docents i de persones formadores, llicenciada en Ciències de l’Educació de la Universitat de La Laguna, màster en Sociologia de l’Educació i amb titulació d’Expert Universitari en Didáctica de las Matemáticas en Primaria per la Universidad Autónoma de
Madrid. Actualment coordina juntament amb dues persones més el Proyecto Matemáticas Newton, que des de la Consejería de Educación del Gobierno de Canarias treballa pel canvi en la manera d’ensenyar i aprendre matemàtiques, acompanyant en el procés a centres educatius públics de primària i secundària.

El proyecto Newton és un projecte d’acompanyament a centres per la millora de l’ensenyament – aprenentatge de les matemàtiques a primària i secundària. Us animem a consultar la seva web

Conferència: Resolent reptes pas a pas amb habilitats de Pensament Computacional

• A càrrec de la Lucia Rotger Garcia. Universitat de les Illes Balears.
  • Data: Dimarts, 5 de març de 2024 a les 18.00 h.
  • Enllaç a la retransmissió
  • Enllaç a la presentació (Properament)
  • Enllaç al formulari de participació (A omplir un cop acabada la conferència)
Resum: Presentarem diferents seqüències de problemes de dificultat creixent que inclouen habilitats de descomposició, reconeixement de patrons i algorismes, pròpies del pensament computacional. S’utilitzaran recursos tecnològics i es presentaran alternatives desendollades.

La professora Lucía Rotger García és llicenciada en Matemàtiques (2012) i doctora en Tecnologies de la Informació i la Comunicació (2020) per la Universitat de les Illes Balears. Des de l’any 2017 ha sigut professora en assignatures de didàctica de la matemàtica al Grau d’Educació Primària i al Màster en Formació al Professorat (especialitat Matemàtiques). Actualment és professora ajudant doctora en didàctica de la matemàtica a la Universitat de les Illes Balears.
Ha participat en formacions al professorat en l’ús d’eines tecnològiques per al foment de la visualització en matemàtiques a diferents centres; per exemple, al curs “Realitat virtual y augmentada. Tecnología3D en el aula” impartit al CEFIRE (Comunitat Valenciana). També ha impartit formació en les Universitats de La Rioja i Valencia. Ha sigut la responsable del material 3D dins del projecte de divulgació nacional de la FECyT: Marzo, mes de las matemáticas.
Actualment realitza recerca en l’aprenentatge del sentit espacial a través de la modelització. En concret, ha realitzat investigacions en relació al disseny 3D, la programació i l’ús dels materials impresos 3D per al desenvolupament d’habilitats de visualització en alumnat d’Educació Primària, Educació Secundària i Universitat.