Projectes

Periòdicament es van fent projectes vinculats amb l’entorn immediat i amb diferents centres en funció de les necessitats. A continuació es destaquen projectes molt diferents que han donat singularitat i valor afegit al CdA Els Monestirs.

-. PROJECTE COMPARTIT ESCOLA ENXANETA (VALLS)/ESCOLA MARTÍ I POCH (L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ): es va dissenyar un projecte juntament amb els mestres-tutors de 4rt de Primària, de les respectives escoles. Aquest projecte va durar 2 cursos.

Temàtica i organització1er cursLes línies de treball es van centrar en “La granja de Doldellops” de Valls, antiga posessió de Poblet, l’antiga granja de Milmanda al terme municipal de Vimbodí que també va pertànyer a Poblet. Els alumnes de Valls van pujar a l’Espluga a fer una estada de 1,5 dies i van posar en comú les tasques treballades als respectius centres. Es va visitar Milmanda i es va introduir el tema del curs següent: l’aigua, visitant l’abulló   ( conducció d’aigua d’obra ) situat en ple Paratge.

Temàtica i organització 2n cursL’aigua al  monestir de Poblet i a la granja de Doldellops.En aquest cas va suposar una visita a Doldellpos i al Pont de Goi, situat al Francolí. En aquest cas van baixar a Valls els alumnes de l’Espluga.

-. PROJECTE COMPARTIT INSTITUT D’OLOT I INSTITUT JOAN AMIGÓ (L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ)
A partir de la lectura d’una novel·la inspirada en la repoblació a l’Edat Mitjana, els alumnes d’ambdós instituts van fer un intercanvi. Es va fer un recorregut basat en diferents indrets que surten a la novel·la, la qual cosa va servir per a contextualitzar els indrets, visitar i conèixer Poblet i per extensió l’essència de l’Edat Mitjana. També va suposar 2 intercanvis.

-. APADRINA EL MONESTIR DE POBLET: El curs 2011-12 es va commemorar el 20è aniversari de la declaració del monestir de Poblet per part de la Unesco. El CdA va proposar als centres de Primària de la comarca, la possibilitat de fer un projecte compartit per a conèixer més a fons el monument.

-. APADRINA UN MONUMENT: Projecte que es va dur a terme durant 3 cursos consecutius amb tots els centres de Primària de la Conca de Barberà. Es va vincular al MHM a través de la geolocalització.

-. LES BRIGADES INTERNACIONALS A L’ALBERG JAUME I, COMIAT: S’ha generat una activitat didàctica relacionada amb el comiat de les Brigades Internacionals i  el novembre del 2016 es va inaugurar una exposició permanent al pati de l’alberg, on va passar aquest esdeveniment l’octubre del 1938. Aquesta exposició es nodreix de fotografies fetes in situ el dia de l’acte de comiat, fetes per fotoperiodistes de prestigis internacional  Robert Capa, Henry Buckley, Jean Moral i Agustí Centelles ( a Barcelona). Els textos són del periodista francès Joseph Kessel.