APADRINEM EL MONESTIR DE POBLET

L’objectiu d’aquest projecte va ser fer conèixer i donar valor a un dels monuments de més rellevància arreu del món i que està ubicat a la comarca.

El projecte va consistir en construir amb cartró una maqueta del monestir a escala 1:100 de manera col·lectiva. Aquesta maqueta va quedar exposada al refetor de conversos del monestir fins la seva degradació (3 anys).

El CdA va dissenyar el projecte i va contactar amb tots els centres de Primària de la comarca a través del CRP de la Conca. Es van fer 2 reunions presencials- la primera durant el primer trimestre per a exposar el projecte i començar-lo a dissenyar i la segona a principis del 2n trimestre per a començar a treballar-lo i donar les directrius adequades. En aquesta darrera reunió el CdA va proporcionar material i protocols a cada centre per a poder portar a terme la tasca. Es va decidir que el projecte es portaria a terme amb alumnes de CS.

El procediment va ser el següent:

Al principi del segon trimestre els docents del CdA es van desplaçar a cada escola de la comarca amb la finalitat de fer un taller ( arquitectura, societat), relacionat amb l’Edat Mitjana ( època de construcció del monestir). Aquest taller es va fer per a contextualitzar la tasca i donar contingut a la feina.

A la segona reunió  es va assignar a cada centre un espai del monestir. Es va lliurar el material necessari ( cartró, plànol) de l’espai en qüestió.

Cada docent del camp va tenir assignat un determinat nombre de centres per a tutoritzar la tasca, via drive, mails i tf.

Al tercer trimestre tots els centres de la comarca es van desplaçar a Poblet i van exposar la tasca feta a la sala capitular del monestir, a mesura que construïen la maqueta.

La jornada es va cloure amb un concert ofert pels alumnes de CM de tota la comarca que van interpretar la tradicional cantata bianual a l’església del Monestir de Poblet.

Va comptar amb l’assistència de la màxima autoritat del monestir llavors, l’Abat Josep Alegre i de monjos de la comunitat, representants dels Serveis Territorials de Tarragona, del llavors Departament d’Ensenyament, el llavors president de la Diputació Sr Josep Poblet, alcaldes dels pobles de la comarca, representants de la comunitat educativa i les famílies.