Poblet a través dels arxius

• Fer conèixer l'existència dels Arxius i la seva funció
  • Promoure l'esperit investigador
  • Fer conèixer el monestir de Poblet
  • Contrastar diferents èpoques històriques: treballar els canvis i les continuïtats
  • Educar en valors

NIVELL

Aquesta activitat està pensada per a poder-se desenvolupar a cicle superior de Primària i 1er cicle de la ESO. Es poden fer adaptacions a nivells inferiors i superiors.

Per tal de dur a terme l'activitat, tot seguit trobareu un dossier que conté: en primer lloc, l'explicació de la proposta que plantegem des del Cda dels Monestirs del Cister i, seguidament, del dossier de l'alumnat, els apartats "Dels reptes a l'arxiu" i "De l'arxiu als arxius" amb una plantejament d'avaluació. Tal i com heu pogut llegir a la guia docent, l'activitat didàctica desenvolupa diferents mètodes d'avaluació. El primer apartat de la proposta referent als reptes el coavalua l'alumnat mateix seguint les pautes proposades a un solucionaris que trobareu a l'apartat "Material per a l'activitat". Els dos següents apartats "Dels reptes a l'arxiu" i "De l'arxiu als arxius" són avaluats pels docents.

Per tal de realitzar la proposta didàctica necessitarem:

• 10 dossiers de l'alumat (un per cada grup) i les seves respectives fitxes de coavaluació. A la guia docent trobareu una proposta de coavaluació.
Grup 1 Grup 2 Grup 3 Grup 4 Grup 5 Grup 6 Grup 7 Grup 8 Grup 9 Grup 10
Dossier 1 Dossier 2 Dossier 3 Dossier 4 Dossier 5 Dossier 6 Dossier 7 Dossier 8 Dossier 9 Dossier 10
Coavaluació 1 Coavaluació 2 Coavaluació 3 Coavaluació 4 Coavaluació 5 Coavaluació 6 Coavaluació 7 Coavaluació 8 Coavaluació 9 Coavaluació 10
  • 1 panell-resum per cada grup. Tal i com s'indica a la guia docent, les respostes del diferents reptes s'agruparan a un panell-resum per tal que cada grup pugui tenir consultar tots els reptes i les seves respostes.
  • Florins d'or. Tal i com haureu llegit a la guia docent, els grups de treball aniran obtenint un seguit de monedes (florins d'or) per cada repte superat. Aquí podeu descarregar el document: