Jocs medievals

Ahir vam realitzar l’activitat de jocs medievals amb l’escola d’Almenar.
Recentment, hem afegit tir amb arc als jocs tradicionals medievals que ja teníem, ja que creiem que no hi podia faltar al llistat d’imprescindibles de l’època.
El joc va ser tot un èxit i va agradar molt,… Llegeix més»

Canviem de color

Aquest curs vam recuperar una activitat que ja hem dut a terme dues vegades. Es tracta de l’activitat de “Canviem de color” que consisteix en tenyir la llana mitjançant productes naturals que trobem al bosc.

Els alumnes surten a camp a recollir diferents plantes que… Llegeix més»

Tornem al Camp

Bon any nou! Aprofitem aquests dies de vacances per agafar energia, però també continuem pensant i creant. Molt aviat a la nostra pàgina web, podreu consultar els canvis en algunes activitats ja que estem actualitzant-ne els continguts i adaptant-les al major nombre de col·lectius visitants.
Equip… Llegeix més»

Preparant el taller de tinta

De vegades, en el nostre dia a dia tenim estones que aprofitem per preparar algunes activitats introduint-hi innovacions i millores. És el cas del taller de tinta. Abans de fer-lo amb l’alumnat, ens assegurem que tot funcioni.
Avui al laboratori estan treballant l’Eloi Josa (l’educador ambiental… Llegeix més»

La química dels silicats:taller de vidre

En la darrera estada del febrer hem fet vidre a partir de la matèria primera: el diòxid de sílici.

El diòxid de sílici és present en el sauló que hi ha a l’entorn.  El taller consisteix en anar a buscar el sauló, preparar-lo adequadament amb la finalitat d’obtenir un tamany de gra adequat, detectar el ferro que l’emmascara i separar-lo mitjançant una reacció química adequada.

A banda, a partir de diòxid de silici pur i 2 fonents convenientment pesats i amb el tamany de gra requerit; un cop ben barrejat s’ha posat en un suport ceràmic ( gresols) resistent a alta temperatura i s’ha enfornat.

Aquesta activitat té un caràcter transversal, ja que enllaça un ofici antic relacionat amb  Vimbodí ( Conca de Barberà), amb el monestir de Poblet i per altra banda amb l’àmbit científic.