El camp

El Camp d’Aprenentatge Els Monestirs del Cister es va fundar el curs 1991-92. És un servei educatiu de suport curricular que pertany a la xarxa de CdAs i Entorns d’aprenentatge del departament d’Educació.

Tenim com a particularitat d’abastar un territori situat en 3 comarques diferents : el monestir de Poblet- a la Conca de Barberà-, el monestir de Santes Creus-a l’Alt Camp-, i el monestir de Vallbona de les monges- a l’Urgell. Aquest fet fa que puguem apropar-nos a tres paisatges diferents, que a l’Edat mitjana eren terres de frontera al segle XII. Aquesta singularitat dona un valor afegit a la nostra tasca, ja que ens permet  de treballar des de diferents perspectives paisatgístiques i humanes: serralada prelitoral- muntanyes de Prades-, territori prelitoral a la vora del riu Gaià- i comarca en terres lleidatanes fronterera amb la Conca. Les característiques de cada territori han configurat les poblacions que les han habitat en l’espai geogràfic que anomenem Catalunya Nova.

Atenem alumnes de tot Catalunya des de CI fins a Batxillerat. En menor proporció també CFAs, escoles d’adults i estudiants universitaris.

Els continguts treballats abasten diferents àmbits: Natural, Històric-Social i Tecnològic. Aprofitant l’avinentesa que el monestir de Poblet està ubicat en un Paratge Natural d’Interès Nacional (PNIN), es va signar un conveni amb el Departament de Territori amb la finalitat de generar activitats conjuntes relacionades amb el medi Natural.