Amb els centres

El Camp d’Aprenentatge estableix una relació continuada amb els centres que sol·liciten de fer activitat.

Estades i sortides
Podem distingir 3 moments claus en aquesta comunicació:

Des que es fa la sol·licitud d’inscripció fins les trobades de coordinació amb els docents de cada centre que s’acostumen a fer al setembre.

És un moment molt important ja que es fa el plantejament del perquè de l’estada, en quins aspectes es considera que cal incidir amb més profunditat, el CdA proporciona als centres propostes de treball previ i d’avaluació prèvia que caldrà fer abans de venir a fer l’estada. Per altra banda, en aquest moment el CdA fa de mitjancer amb l’Alberg Jaume I- que depèn del Departament de Benestar Social-, ja que els traspassa totes les dades d’inscripció fetes durant el mes de maig de cada curs anterior a les estades amb la finalitat de bloquejar les places.

Durant l’estada al camp d’aprenentatge amb els alumnes. És el moment de veure en quin punt de l’aprenentatge estan els alumnes, i que els docents de cada centre vagin veient l’evolució que fan els alumnes.

El CdA anirà fent activitats de regulació i pot proporcionar al CdA una avaluació global de cada estada, de la qual en seran protagonistes els alumnes.

Quan ja han retornat al centre. És el moment de veure l’impacte que ha tingut l’estada en l’aprenentatge dels alumnes.

Caldria contrastar els aprenentatges previs amb els que tenen un cop fet el tancament. Es recomana de fer un treball posterior que podria servir d’avaluació final i que a partir del qual hi hauria d’haver un retorn al CdA.

Projectes compartits

Per altra banda el CdA ha fet projectes compartits amb centres més propers, generalment: se n’ha fet un de 2 cursos de durada, conjuntament amb 2 centres propers de comarques veïnes i un altre d’un curs de  durada amb un centre que treballa per projectes des de fa molts anys i que és d’una zona més allunyada al camp.

Desplaçament del personal del CdA a centres

Hi ha determinades activitats que requereixen un desplaçament dels docents del CdA al centre, especialment quan anem a Vallbona de les monges, ja que en aquest indret no disposem de cap espai per a fer el taller previ a la visita. També ens hem desplaçat als centres en altres ocasions que l’activitat ho ha requerit: oferiment al centre de fer determinades activitats més autònomes i competencials. Això ha requerit d’elaborar dinàmiques diferents i materials específics que s’han dissenyat ad hoc i que s’han deixat als centres en préstec.