Mites de plata: Mitologia i numismàtica a l’antiga Grècia

Nivell educatiu: ESO (adaptable a CS de Primària)

Com deia Plató, els antics grecs vivien al voltant de la Mediterrània com les granotes al voltant d’una bassa. I en cadascuna d’aquestes ciutats encunyaven les seves monedes, totes diferents, com a senyal de llibertat i independència. Aquestes monedes són un bon mostrari dels antics mites grecs, que sovint les il·lustren.

En aquesta nova activitat —adreçada preferentement a alumnes d’ESO i adaptable als de CS de Primària— proposem acostar-nos al món de la numismàtica grega de la mà d’alguna de les històries més fascinants de l’antiga mitologia, i per això relacionem algunes monedes antigues —les còpies de les quals són facilidades als alumnes— amb els mites grecs que s’hi reprodueixen.

Aquest taller es pot realizar també en el centre d’origen dels alumnes, com a activitat prèvia o posterior a la seva visita al jaciment d’Empúries.

Nombre màxim d’alumnes: 25

La visita té una durada d’unes 2 hores.

En aquest enllaç us podeu descarregar un resum dels Mites treballats i el Full de respostes.