Tallers d’energia solar

Aprofitant el dia assolellat del dia 28 de març, els alumnes de 3r de primària de l’Escola La Sínia de Molins de Rei van realitzar amb nosaltres l’ activitat d’energia solar.

Després d’una breu introducció ens vam posar a l’acció a través de tres activitats diferents.

222Una d’elles era el taller fotovoltaic, on van poder conèixer el funcionament de les plaques fotovoltaiques diferenciant amb l’ajuda de colors la llum del sol que posteriorment es transformava en electricitat en passar per les plaques fotovoltaiques. Una vegada a l’exterior van poder posar en pràctica el que havien après i ells mateixos van realitzar el seu propi experiment: van fer moure unes aspes gràcies a l’energia solar, i van poder comprovar que succeïa si tapaven la placa solar amb la mà, la giraven, etc.

D’altra banda, van poder realitzar el taller conegut com a “cuina solar”. On mitjançant l’ús d’una cuina solar parabòlica que atrapava els raigs solars van poder cuinar unes “pomes al forn”. Un cop acabada l’activitat, els alumnes van explicar als seus companys com havien orientat la cuina i el seu funcionament.333

Finalment, a través d’unes mànegues plenes d’aigua i amb l’ajuda d’una brúixola, van poder realitzar l’activitat dels col·lectors solars. Van conèixer com havia de ser l’orientació adequada per tenir més hores de sol i van fer hipòtesis sobre quin col·lector seria més efectiu: si el que tenia una tapa de  plàstic, si el que en portava dues o el que no en tenia cap . Igual que en l’activitat de la cuina solar, els companys van explicar el desenvolupament del seu taller als seus companys i van acabar l’activitat tots junts, comprovant que s’escalfa molt més l’aigua dels col·lectors que porten tapa de plàstic.

5També van rebre la visita d’en Jordi Roca que ens va ensenyar unes salamandres que havia rescata d’un pou i que anava a posar en llibertat.

I el més divertit: tots van poder provar les pomes cuinades!
Fins aviat nois i noies!

1. Escola La Sínia

– Em va agradar molt el taller! Va ser molt xulo! Rita 3r Montcau.
    – Gracies per posar aquest article sobre nosaltres. Sapigueu que ens u vam passar genial, espero que tingueu molt de d´èxit . Sofia 3r Montcau.
    – A sigut una experiència fantàstica i a dames em apres coses noves sobre l`energia solar. Aina L. 3r Montcau.