Les Escletxes del Papiol

f22El dilluns 18 de maig i el dimecres 10 de juny els alumnes de 6è de l’Escola 25 de setembre de Rubí han estat molt valents i malgrat la calor que feia han estat analitzant a fons els materials geològics inferiors i superiors de les Escletxes.
Així doncs, picant amb un martell de geòleg, observant la infiltració de l’aigua, fent pastetes i posant unes gotes d’àcid clorhídric han deduït que els materials inferiors són argiles i els superiors són roques calcàries.
També han mesurat l’amplada, la profunditat i la direcció de quatre de les escletxes i amb f11l’ajuda d’uns dibuixos han pogut reconstruir la història geològica d’aquest fenomen de vessant. Per acabar, i amb l’ajuda del quadern, han pogut conèixer algunes mesures correctores que cal aplicar per a evitar el risc que suposa aquest fenomen.
Han estat uns alumnes molt motivats i treballadors!