El Sol ens aporta energia lluminosa i calorífica

1Els alumnes de 6è de l’Escola Joan Juncadella de Sant Vicenç dels Horts van experimentar amb l’energia solar.

Amb l’ajuda de la Júlia, la seva mestra, vam organitzar les diferents activitats en 5 espais:

1r espai: El laboratori on analitzaven la part més teòrica del funcionament de les plaques fotovoltaiques i amb l’ajuda del colors diferenciaven la transformació de la llum del Sol en electricitat al passar per les plaques.

2n espai: Pati exterior orientat a l’est que hi ha davant la porta del laboratori. Aquí comprovaven que funcionés el petit molinet que havien muntat i analitzaven què passava en les diferents condicions que se’ls hi plantejava: tapar la plaqueta amb la mà, canviar els cables de posició, desendollar, etc.

3r espai: Sala multiusos del primer pis on esbrinaven el funcionament i utilitat dels col·lectors solars en una casa prototipus i també el funcionament d’una cuina solar.

4t espai: La font i les taules exteriors de la façana sud de la casa. Aquí van col·locar els sis col·lectors solars amb les mànegues amb aigua encarats al Sol. Hi havia dos col·lectors sense vidre, uns altres dos amb un sol vidre i dos més amb dos vidres cada un.

445è espai: Les escales del davant de la porta de la casa. Aquí vam fer servir la cuina solar parabòlica per a fer pomes al forn.

Van acabar l’activitat davant  la cuina solar. Aquí els diferents grups es van explicar entre ells les activitats que havien realitzat i van acabar mesurant la temperatura final dels col·lectors solars entre tots. Les dades ens van indicar que posar un vidre o dos en els col·lectors solars fa que s’escalfi molt més l’aigua.

Després de dinar van degustar les pomes al forn que havien cuinat.

Van ser uns grups molt treballadors i implicats. Havien realitzat força activitats prèvies a l’escola i el desenvolupament dels diferents tallers els va ajudar a complementar molts dels aspectes treballats a l’escola