La predicció del temps amb l’Escola Mediterrània

Els alumnes de 3r de l’Escola Mediterrània de Pineda de Mar han viatjat fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi el dia 17 de maig per realitzar l’activitat de meteorologia i aprendre quins aparells utilitzem per saber quin temps fa i poder fer-ne la predicció dels pròxims dies. Ha estat un dia molt calorós i hem aprofitat per refrescar-nos una mica.

Per començar hem vist els diferents aparells que ens permeten saber la temperatura (els termòmetres d’aire, aigua i terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-nos d’una brúixola per orientar-lo), hem fet una gimcana on hem après a utilitzar tots aquests aparells i hem enregistrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Després hem vist la caseta meteorològica que tenim al Camp d’Aprenentatge i hem observat les dades meteorològiques del dia d’avui. Hem vist que feia molta calor i no havia plogut ni una gota!

Seguidament, hem utilitzat la nostra pell com un termòmetre i hem vist que nosaltres també percebem la temperatura, però cadascú amb petites diferències, després hem comparat el que havíem notat nosaltres amb la temperatura real que marcaven els termòmetres.

Per acabar, hem fet la feina dels meteoròlegs de la predicció del temps, hem preparat el mapa del temps de l’endemà i en equips ens hem repartit les diferents tasques que s’han de fer per poder gravar la predicció del temps a la televisió, aquestes tasques són les de direcció, presentadors, apuntador, càmera i il·luminació.

Ens ho hem passat molt bé alhora que hem après moltes coses noves!

1. Maria

A la classe de 3r els hi ha agradat molt l’experiència. També estan molt contents de l’article i dels vídeos.