Investiguem la riera de Vallvidrera!

Els dimecres 24 de maig els alumnes de 5è de l’Escola Pompeu Fabra de Vallirana van fer un treball de camp als trams de la riera de la Font de l’Espinagar i de l’Avellaner.

Van començar a l’aula amb una pluja d’idees de com investigar la riera i van fer un inventari del material que ens enduríem.

33Un cop a la riera van analitzar:
Primer les condicions fisicoquímiques de l’aigua com la temperatura, l’olor, el color, la presència d’escuma, la direcció de l’aigua; també van mesurar  la fondària i l’amplada i la velocitat de l’aigua.

En segon lloc van identificar la vegetació de ribera més característica com: el càrex, la cua de cavall, l’om i l’avellaner.

En tercer lloc van capturar els animalons i hi van trobar: barretets, limnees, espiadimonis, gambetes, sabaters, grills i fins i tot un escorpí d’aigua, un nedador d’esquena, una planària, una efímera i un cuc de terra.

2

De tornada al laboratori van identificar els macroinvertebrats trobats i amb l’ajuda d’unes fitxes van saber com s’alimenten, com respiren i es desplacen. La fitxa també indicava el número biòtic que tenen associat cada animaló en funció de com tolera la contaminació.

Van acabar reflexionant sobre la manera de no contaminar els espais naturals i veient tots els animals trobats en la lupa binocular que tenim connectada al projector

Van ser uns grups molt implicats!

Fins el curs vinent!