ACTIVITATS PRÈVIES I POSTERIORS DE L’ACTIVITAT: QUIN TEMPS FA?

Us proposem activitats de descoberta i d’investigació per fer abans i després de l’activitat

Proposta d’activitats prèvies (APR):

Un dels reptes que haureu de portar a terme durant la vostra estada serà la predicció (real) del temps en el programa del temps per la Televisió de Can Santoi. Per a preparar-vos adequadament us proposem un parell d’activitats.

APR-1. Visualització d’alguns programes del temps de televisió.  Cal que us familiaritzeu en l’estructura del programa i en el llenguatge i la gesticulació que fan servir els meteoròlegs.
– Com a exemple, aquí teniu la predicció del temps a meteocat:

Heu de fer una llista per escrit de les paraules que fan servir els meteoròlegs. Porteu-la a l’estada, que ens anirà bé per fer el programa de predicció del temps a Can Santoi!

APR-2. Organització del programa del temps a la TV Can SantoiAquí trobareu un document sobre com fem el programa de televisió a Can Santoi. Cal que a cada grup us distribuïu els diferents rols del programa; també hi ha un exemple d’escaleta (guió) del programa. En aquest enllaç podreu obtenir el mapa del temps de l’exemple.

Els núvols són uns grans indicadors del temps. Us proposem visualitzar aquest pdf que us hem preparat:

APR-3. Tipus de núvols. Amb ells podeu fer petits murals per grups i cada grup pot adoptar el nom del núvol que ha treballat.

Una de les investigacions que fareu serà al voltant de l’ecosistema de lar riera i esbrinareu la qualitat de les seves aigües. I us proposem aquest seguit d’activitats: (APR-4, APR-5, APR-6, APR-7 i APR-8)

APR-4 Temperatura i pluges determinen el clima: enllaç a aplicació flash a edu365

APR-6 Quins són els punts cardinals? Com funciona una brúixola?: enllaç a aplicació flash a edu365. Situar els punts cardinals en un plànol de la vostra classe.

Proposta d’activitats posteriors a l’estada (APO):

Proposta d’activitats posteriors per fer a l’escola després de l’estada

APO-1 Què en sabem dels aparells meteorològics?: fitxa resum dels aparells meteorològics. Si disposeu d’aparells a l’escola, podeu fer el registre diari i la gràfica mensual.

APO-2 Les conclusions dels petits meteoròlegs: fitxa per relacionar la meteorologia amb altres temàtiques de l’estada