Viatgem en el temps fins a la Colònia Güell

Dijous 30  de gener els alumnes de 4t ESO de l’Institut Francesc Macià de Cornellà de Llobregat van endinsar-se en la Colònia Güell tot coneixent la història, la vida quotidiana dels treballadors/es així com diversos edificis modernistes, amb la cripta d’Antoni Gaudi com a element emblemàtic.

Després d’una breu introducció, els alumnes es van dividir en grups i van iniciar l’activitat amb una gimcana de descoberta on havien de completar un àlbum d’enganxines. Amb l’ajuda d’un plànol i un quadern de treball  van fer un recorregut per la part industrial i residencial per tal de conèixer i esbrinar com era la vida a la colònia 100 anys enrere.

Un cop finalitzat el recorregut van visitar el centre d’interpretació, on es mostra el procés de  fabricació tèxtil i s’assisteix a la projecció d’un audiovisual que mostra la vida quotidiana de la Colònia Güell a començaments del segle XX a través dels ulls i les vivències d’una nena.

A continuació van veure una exposició dedicada a Antoni Gaudi i les innovadores tècniques de construcció basades en l’arc catenari que va posar en pràctica en la construcció de la cripta.. També van poder contemplar els diversos materials de construcció que va utilitzar així com la rica simbologia present a la cripta.

Per finalitzar la visita van accedir a la cripta de la Colònia on van poder admirar els diferents aspectes arquitectònics,  simbòlics i decoratius, tant de l’interior com de l’exterior.

Han completat una gran feina de descoberta.

Volem agrair a la Judith Brañes i la Núria Requena la seva col·laboració en l’activitat amb els alumnes.