Una excursió de pel·lícula!

Divendres 12 de gener els i les alumnes de 5è de l’Escola Joan Perich i Valls de Sant Joan Despí s’han apropat fins al CdA Can Santoi per realitzar l’activitat Guiats per satèl·lits.

Han començat coneixent el funcionament del posicionador GPS i la brúixola per saber trobar el camí correcte al llarg del recorregut de Can Madolell. Després han preparat el material necessari (fitxes de reconeixement de plantes, làmines per identificar diferents roques i minerals, estris per capturar algun invertebrat de la riera, etc.) i han fet un recorregut de prova per familiaritzar-se amb els instruments fins al punt de partida de l’itinerari: el Pont de la Sibèria.

Organitzats en petits grups han fet el recorregut circular de manera gairebé autònoma seguint les indicacions de la ruta prèviament gravada al GPS. El recorregut està plantejat com una gimcana, en la qual han anat resolent diversos tipus de proves al llarg del camí. Amb les indicacions del GPS i comprovant el rumb amb els azimuts de la brúixola tots els grups han completat el recorregut sense problemes.

Un cop al punt d’arribada, gràcies a les dades del seu recorregut enregistrades a cadascun dels GPS (distància recorreguda, temps emprat, velocitat mitjana, etc.), han generat diversos gràfics, tant del seu itinerari com del perfil d’elevació del trajecte realitzat, per conèixer-ne el desnivell.

Han estat uns grans exploradors i exploradores, ja que s’han orientat molt bé i han gaudit d’un gran dia. Enhorabona!