Una aventura per la Colònia Güell

Divendres 5 d’abril les classes de 4t de primària de l’Escola Màrius Torres de l’Hospitalet de Llobregat han visitat la Colònia Güell per fer un viatge en el temps i descobrir com era la vida de les famílies que hi treballaven a començaments del segle XX.

Primer de tot han aportat les seves idees de com estava organitzada la colònia i han descobert com i quan es va fundar la Colònia Güell. Organitzats en equips de treball i amb un plànol de la zona han fet una gimcana completant un recorregut pels diferents punts d’interès alhora que anaven responent unes breus preguntes i omplint el dossier amb les enganxines corresponents. Han observat  edificis modernistes com Ca l’Espinal, l’escola, les cases dels obrers, la masia de la família Güell o el centre parroquial on anaven els infants. Han completat un gran àlbum amb imatges de totes les construccions i elements més destacats!

També han passat pel Centre d’interpretació de la Colònia Güell on han vist un audiovisual de projecció immersiva que mostra com era un dia a la colònia fa més d’un segle.

Finalment han fet una visita a la cripta on han conegut la tècnica de construcció amb l’arc catenari i els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per construir i revestir l’única part construïda del que havia d’esdevenir l’església de la colònia. Han pogut admirar la rica simbologia tant de l’exterior com de l’interior d’aquesta joia arquitectònica, així com els elements inspirats en la natura presents en l’obra de Gaudí.

Felicitats per la gran feina feta! Estem segurs que heu après un munt de coses sobre aquest indret tan especial!