Sol solet vine a veure el Paco Candel

Dimarts 27 de febrer hem rebut l’alumnat de les classes de 6è A i B, els Arqueòlegs/gues i els Països, de l’Escola Paco Candel de l’Hospitalet de Llobregat, per experimentar amb l’energia del nostre amic el Sol.

Han començat la jornada fent una introducció sobre els diferents tipus de raigs que ens envia el Sol i la seva utilitat. El Sol ens proporciona moltíssima energia que podem aprofitar. També han descobert la influència de l’efecte hivernacle i del color negre sobre la temperatura. Han demostrat ser uns grans coneixedors de l’energia.

Llavors s’han dividit en 9 grups de treball per fer diferents activitats. Per una banda han vist com les plaques fotovoltaiques converteixen la llum del Sol en electricitat muntant un senzill circuit elèctric per fer anar un petit molinet i quan han posat les plaques al Sol ha començat a girar instantàniament. És sensacional el que fan les plaques fotovoltaiques!

Després han realitzat un dels següents tallers:

Uns han utilitzat una cuina solar parabòlica, que permet cuinar concentrant la calor provinent del Sol. Els cuiners solars han preparat una recepta de pomes al forn i gràcies a que els núvols finalment han marxat han pogut cuinar-les amb el Sol!

Uns altres han fabricat uns col·lectors solars i han comprovat com les mànegues de color negre escalfaven l’aigua. També han experimentat amb diferents variants de col·lectors (un sense vidre, un amb un vidre i un amb doble vidre) per posar a prova l’eficàcia de l’efecte hivernacle. Així han pogut confirmar les seves hipòtesis i és que el Sol ens envia moltíssima energia!

Finalment s’han explicat mútuament el taller que no havien realitzat per completar el torn d’activitats.

Felicitats per les grans descobertes que heu fet! Sou uns grans investigadors i investigadores solars!