Sensacional estada de l’Escola El Pilar

Els dies 3, 4 i 5 d’octubre els alumnes de 3r de primària de l’Escola El Pilar de Premià de Mar van fer una estada al Camp d’Aprenentatge dedicada a descobrir Collserola i el seu clima.

El primer dia al matí, després d’esmorzar, els nens i les nenes es van organitzar en 6 grups de treball i al laboratori van revisar el material necessari per investigar els organismes que viuen a la riera de Vallvidrera.

Un cop a la font de l’arbre caigut van fer un reconeixement de les plantes que formen el bosc de ribera. A continuació es van dedicar a capturar invertebrats aquàtics que un cop al laboratori van classificar i examinar amb la lupa. Aprofitant aquests animals com a bioindicadors van poder descobrir la qualitat de l’aigua de la riera.

Un cop acabada l’investigació es van tornar tots els animals sans i estalvi a la riera.

A la tarda, van fer una activitat de meteorologia. Fent torns, van fer diversos tallers:
-una gimcana d’instruments meteorològics on van conèixer diferents termòmetres, el pluviòmetre, l’anemòmetre i el penell.
-un taller de sensacions on cadascun feia de termòmetre
-registre de dades a la caseta meteorològica
-gravació en vídeo d’una previsió del temps

El segon dia al matí van fer un itinerari d’orientació per la muntanya amb final a la carena de la serra de Can Julià on vam fer una interpretació del paisatge. Al llarg del recorregut van fer servir la brúixola per trobar el camí correcte a les cruïlles i van anar recopilant descobertes sobre rastres d’animals, roques i ocells. La tornada al punt d’inici la van fer tots junts cantant.

A la tarda l’activitat es va desenvolupar als voltants de l’alberg del Molí de Sant Oleguer (Sabadell) on van fer una recerca del tresor . Primer van elaborar un mapa d’on havien amagat el tresor a partir d’indicacions de punts cardinal i distàncies. A continuació es van intercanviar els plànols dels tresors entre els diferents grups i amb brúixoles i cintes mètriques van buscar el tresor. Quan tots van trobar-los van descobrir que els tresors eren figuretes de plastilina fetes per algun company.

El darrer dia vam anar fins a la Torre de Collserola per descobrir el paisatge que es pot contemplar des de aquest excel•lent mirador. Abans de pujar al desè pis van calcular l’alçada i van esbrinar com es va construir aquesta torre de telecomunicacions. Un cop al mirador van poder ubicar diferents punts d’interès visibles al voltant. Després van fer un pícnic a la font de la Budellera abans de tornar cap a Premià de Mar.

Tot i els imprevistos, ha estat un estada molt profitosa, amb els nens i nenes altament interessats i motivats. També han demostrat ser uns grans caminadors i cantaires! Agraïm molt a les mestres i l’escola en general la seva col•laboració en tot moment i la seva comprensió. Gràcies a tots. Us esperem un altre any!