Meteoròlegs en acció

El lema “Meteoròlegs en acció” és el que han escollit les nenes i els nens de sisè de l’Escola Timbaler del Bruc de Barcelona. Des de l’escola, l’alumnat de sisè porten unes setmanes construint aparells meteorològics i aprenent quines mesures es poden fer amb els aparells per arribar a elaborar la previsió meteorològica. Aquest matí del dia 20 de desembre de 2021, els nens i les nenes de sisè ens hem trobat amb els docents del Camp d’Aprenentatge Can Santoi, per col·laborar en el seu projecte.

El repte d’avui ha consistit a arribar elaborar la previsió del temps real per demà dia 21 de desembre. Hem repassat el funcionament dels principals aparells meteorològics en una gimcana al pati: el termòmetre ambient, el termòmetre d’aigua, el termòmetre del sòl, l’anemòmetre, el penell i el pluviòmetre. Els hem tingut tots a les mans i ja hem après com mesuren. La caseta meteorològica l’hem comentat per vídeo. Tot seguit, també hem explorat les sensacions tèrmiques del nostre tacte amb l’aire, l’aigua i el sòl del pati de l’escola. Hem vist que com les nostres sensacions es poden allunyar de les mesures reals dels aparells. També hem comentat com les nostres observacions del cel son l’origen de moltes dites populars, tals com: “si al cel cabretes, al terra pastetes“.

Finalment, hem recreat un plató de gravació a l’aula amb el mapa i els símbols del temps. Ens hem repartit en sis grups i cada un ha gravat les previsions del temps per demà. N’hem sortit contents, perquè amb l’esforç n’han sortit unes bones actuacions de vídeo per comunicar el temps.