Meteoròlegs a la muntanya

Aquest dimarts dia 14 de juny de 2022, l’Escola del Bosc de Montjuïc ha complementat el seu projecte sobre la meteorologia amb el taller Quin temps fa? al Camp d’aprenentatge de Can Santoi. Els protagonistes de la jornada han sigut la classe del grup “els botànics” de 3r de primària.

Fetes les presentacions, ens han explicat que a l’escola s’han distribuit en grups i que estan aprenent sobre els núvols, les precipitacions, els mapes d’isòbares, els vents… i que estan començant. A la conversa han anat dient per a què els ha servit a ells la meteorologia. Han explicat que els ha servit per planificar una sortida o per entendre els mapes. També han explicat que és útil per les activitats agrícoles, la pesca, i per les comunicacions, com la navegació i l’aviació.

En aquest context, hem plantejat que el propòsit dels tallers és conèixer millor els aparells meteorològics tot fent una gimcana, un taller sorpresa de sensacions i gravar en vídeo una predicció del temps per emportar-se-la a l’escola.

Repartits en grups han anat fent els tallers i tots ells han sabut explicar la predicció del temps per demà dia 15 de juny, segons el mapa del temps del Meteocat, però amb les seves paraules.

Tot i la calor d’avui, ens han dit que els ha agradat estar un dia a la muntanya, fer mesures amb els aparells meteorològics i elaborar una gravació del temps en vídeo.

Els botànics de 3r, s’ho han passat bé!