L’Escola Sant Francesc d’Assís segueix els passos de Josep Maria Jujol fins la Colònia Güell

Avui, divendres 1 de març de 2024, l’alumnat de les classes de 6è de primària de l’Escola Sant Francesc d’Assís ha decidit seguir de prop els passos del cèlebre arquitecte municipal de Sant Joan Despí i dissenyador modernista català Josep Maria Jujol fins la Colònia Güell, per fer un viatge en el temps i descobrir com era la vida de les famílies que hi treballaven a començaments del segle XX.

Primer de tot, organitzats en equips de treball i amb un plànol de la colònia han fet una gimcana completant un recorregut  pels diferents punts d’interès alhora que anaven responent unes breus preguntes i omplint el dossier amb les enganxines corresponents. Han observat edificis modernistes com Ca l’Espinal o Ca l’Ordal i d’altres com ara l’escola, les cases dels obrers, la masia de la família Güell o el centre parroquial on anaven els infants. Han completat un gran àlbum amb imatges de tots els elements més destacats!

Després han visitat el Centre d’interpretació de la Colònia Güell on han vist un audiovisual que mostrava com era la vida a la colònia fa més d’un segle a través de la mirada d’una noia de 10 anys que hi treballava: la Laia.

Finalment, han entrat a la cripta per admirar l’obra i poder gaudir tant de la rica simbologia com dels diferents elements decoratius que Antoni Gaudí va emprar en la construcció d’aquesta església que es va erigir a la colònia. Allà han pogut observar la tècnica de construcció amb l’arc catenari, els diferents materials que l’arquitecte va fer servir per dissenyar-la i les diferents aportacions que, com a col·laborador, va realitzar Josep Maria Jujol, presents tant en el disseny com en els canelobres de ferro forjat de l’altar dedicat a la Sagrada Família.

Han estat uns grups molt treballadors i han aprés moltes coses noves, tant del procés tèxtil que hi tenia lloc com del projecte modernista inacabat d’Antoni Gaudí. Quin arquitecte tan genial!