L’escola Montserrat estima Collserola

Dilluns 13 de desembre l’alumnat de 6è de primària de l’Escola Montserrat de Sant Just Desvern ha fet una  descoberta de les comunitats vegetals que es troben als vessants de la riera de Vallvidrera, molt a prop del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.

Després d’una introducció per conèixer algunes característiques de la zona i fer prediccions del que trobarien han agafat les motxilles d’investigadors amb tot el material necessari i han fet una petita excursió fins als vessants de la riera per estudiar les diferències entre el solell i l’obaga.

Organitzats en grups de treball  han començat a fer mesures de les dades ambientals més rellevants. Han aprés a fer servir 2 tipus de termòmetres diferents, el de sòl i el d’aire, així com el luxímetre i l’higròmetre que els han permès obtenir dades de la llum i la humitat de cada vessant. També han mesurat la velocitat del vent i amb les brúixoles han esbrinat l’orientació de cada vessant. Seguidament  han calculat les mitjanes de totes les dades al quadern d’activitats.

Per completar la investigació ham fet una gimcana per conèixer el nom i les característiques de les principals plantes de cada vessant. De tornada han compartit les dades de les dues classes  i han confirmat  la majoria de les  hipòtesis que s’havien plantejat. Amb tota la informació recollida podran elaborar gràfics i un perfil de la vegetació.

Felicitats per la gran feina realitzada! Han sigut uns investigadors molt aplicats i continueu amb aquesta gran iniciativa de recuperació de la fauna urbana: NATURAL MENT.