Les plantes viuen en comunitat

Els dies  16  i 23 d’octubre l’alumnat de 6è de l’Escola Castell Ciuró  de Molins de Rei han vingut a la Rierada per conèixer les comunitats vegetals que hi viuen.

Per començar l’estudi han plantejat diverses hipòtesis del que creien que trobarien a cada vessant de la riera de Vallvidrera. Després s’han dividit en grups de treball i s’han endinsat al bosc. La meitat de la classe ha anat al vessant de solell i l’altra meitat al d’obaga per recollir diverses dades sobre les condicions ambientals. Han mesurat la temperatura ambient i del sòl, la velocitat del vent, la intensitat de la llum i la humitat relativa. A més, amb la brúixola  han esbrinat cap a quina direcció estan orientats els dos vessants.

Continuant amb la investigació  han fet un inventari de les 10 plantes més característiques de cada vessant omplint una fitxa descriptiva de cadascuna d’elles. Han descobert els tipus de fulles, mides, pilositat i altres característiques de plantes com l’alzina, el galzeran, el llentiscle o el romaní entre moltes altres.

En acabar el treball de camp han tornat a l’aula per posar en comú la informació recollida per tots els grups i han verificat si les seves hipòtesis inicials eren certes o falses. Han demostrat tenir molt bon instint científic.

Han treballat molt bé! Enhorabona petits científics.