Les plantes investiguen la matèria

Divendres 28 d’octubre les classes “Els trèvols” i “Els cactus” de 4t de l’Escola Pep Ventura de L’Hospitalet de Llobregat han realitzat el projecte del cicle de la matèria a Can Santoi.

Han començat parlant dels diferents tipus de materials que ens envolten, tant orgànics com inorgànics, i dels processos de transformació i descomposició que els afecten. Han aportat moltes idees i reflexions interessants.

S’han organitzat en petits grups de treball i han començat l’activitat, que  està plantejada en forma de 2 gimcanes i un taller.

  • La gimcana de la natura consisteix en trobar 6 punts a l’entorn on descobrir el transcurs de la matèria a la natura i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca, bolets, animals del sòl, diverses restes orgàniques i també deixalles domèstiques.
  • La gimcana dels materials consisteix en examinar 6 objectes d’us quotidià com paper, llapis, alumini, plàstic i aparells electrònics per esbrinar quines matèries primeres són necessàries per fabricar-los. Han trobat que molts necessiten elements minerals i també han descobert les problemàtiques ambientals que comporten tant la seva obtenció com la seva eliminació i de com viatgen aquests materials abans d’arribar a les nostres mans.
  • El taller de compostatge els mostra que la matèria orgànica domèstica es pot fet servir per obtenir un producte molt beneficiós per les plantes: el compost. Han descobert com funciona el compostador i han col·laborat abocant la matèria orgànica que han portat de casa i també triturant restes vegetals de l’entorn per afegir-les al compostador. Quins ajudants tant entusiastes hem tingut avui.

Enhorabona per la gran investigació sobre el cicle de la matèria que heu completat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>