Les comunitats vegetals de La Rierada

Els alumnes de primer d’ESO B i D de l’Institut Olorda de Sant Feliu de Llobregat han investigat les comunitats vegetals que es troben als dos vessants de la riera de Vallvidrera els dies 24 i 30 d’octubre. Han vingut en transport públic fins a Molins de Rei i després caminant fins al Camp d’Aprenentatge.

Prèviament els alumnes havien treballat les hipòtesis de treball que hem corroborat entre tots amb el treball de camp. Quina era la orientació de cada vessant? Quina comunitat predomina en cada vessant?
S’han organitzat en grups de treball i han revisat el material necessari. Un cop al bosc s’han dividit en dos equips i cadascun ha estudiat un vessant. Han pres nombroses dades ambientals (temperatures, humitat relativa, intensitat de llum, velocitat del vent i orientació). A continuació han fet un inventari de les plantes més comunes i les han inspeccionat detalladament. Finalment han recollit fulles de tots els exemplars per calcular el contingut hídric. Durant la seva feina de camp han contribuït a millorar l’entorn natural recollint la brossa que han trobat al bosc.

Un cop al laboratori han fet tot el procés de pesatge i assecament de les fulles i han contrastat les hipòtesis amb les dades de camp obtingudes. Han demostrat tenir molt bona intuïció científica.

Utilitzant els recursos disponibles a la web del CdA han completat els inventaris de la vegetació per obtenir el perfil de vegetació i han calculat el contingut d’aigua de les fulles dels dos vessants.

Han sigut uns investigadors força caminadors i treballadors. Fins aviat!