L’aventura dels waypoints

El dia 6 d’abril els alumnes de 6é de l’Escola El Margalló de Vilanova i la Geltrú han realitzat l’activitat d’orientació amb GPS pels camins de Collserola.

Després d’una breu introducció de l’activitat han conegut el posicionador GPS i la brúixola per saber orientar-se al llarg de l’itinerari. La ruta està plantejada com una gimcana on han de trobar el camí correcte a les cruïlles i han d’anar resolent proves al llarg del recorregut amb l’ajuda de fitxes de reconeixement de plantes, roques i estris per capturar algun invertebrat de la riera.

S’han dividit en grups i han carregat en una motxila tot el material  necessari per dur a terme l’activitat. Hem sortit tots junts des de Can Santoi per poder fer una prova amb el GPS en el camí d’aproximació fins al punt d’inici. Un cop han arribat al punt on comença l’itinerari cada grup ha fet el recorregut de manera autònoma seguint  la ruta prèviament gravada al GPS.
Amb les indicacions del GPS i comprovant el rumb amb els azimuts de la brúixola  han completat el recorregut.

En finalitzar l’itinerari han revisat les dades que el GPS havia enregistrat del seu recorregut (distància recorreguda, temps, desnivell, velocitat).

Felicitats!! Tots han caminat molt i s’han orientat molt bé. Han trobat roques com el granit,  la pissarra o la quarsita. També han identificat moltes plantes diferents com el bruc, l’estepa, el llentiscle, etc. I a l’hora de capturar animals de la riera han tingut la sort d’agafar una salamandra. Han demostrat ser uns grans aventurers.