La riera de Vallvidrera

f44El dilluns 9 de març els alumnes de 2n d’ESO de l’Escola Isabel de Villena d’Esplugues van fer un estudi ecològic de la riera de Vallvidrera en els trams del Vern de 12 branques i de la font de Campreciós. Un cop allà van prendre mesures de la temperatura de l’aire i de l’aigua i van analitzar diferents paràmetres de l’aigua com la olor, la transparència i la presència d’escuma. Van calcular la velocitat del corrent amb l’ajuda d’un suro, un cronòmetre i una cinta mètrica i també el cabal mesurant la profunditat amb un flexòmetre en diferents trams. Després van identificar diferents plantes al·lòctones i autòctones i van recollir invertebrats amb els salabrets.
A l’aula van visualitzar els invertebrats amb la lupa binocular i consultant unes fitxes van saber més coses sobre la seva alimentació, respiració i desplaçament.
Finalment van sumar els índex biològics dels invertebrats trobats per saber la qualitat de l’aigua de la riera que va resultar mediocre en part degut a la contaminació generada per l’activitat humana. Van col·laborar en millorar l’entorn recollint  les deixalles que hi havia.

Gràcies i fins la propera!