Estada de l’Escola Minerva

f399Els dies 11,12 i 13 de març l’Escola La Minerva ha fet una fantàstica estada a Can Santoi.
Els alumnes van descobrir Collserola i el seu clima tot estudiant les escletxes, fent un recorregut al voltant de la riera i treballant la meteorologia i els seus instruments.
El primer dia van analitzar la formació de les escletxes tot esbrinant els materials inferiors i superiors i deduint la seva història f122geològica. Per les tardes van fer una gimcana d’instruments i sensacions, un programa de televisió on per equips van fer d’homes i dones del temps, de càmeres, d’apuntadors i de directors i van fabricar amb material reciclable diferents instruments meteorològics.
El segon dia va fer un sol fabulós que van aprofitar per fer els diferents tallers d’energia solar: escalfar aigua amb col·lectors solars, generar electricitat a partir d’una miniplaca fotovoltaica i fer pomes al forn amb la cuina solar.
El tercer dia van fer una ruta circular al voltant de la riera per estudiar les comunitats vegetals que hi ha en les dues vessants i al voltant de la riera, també van recollir macroinvertebrats que després van observar amb la lupa binocular i van descriure ajudats d’unes fitxes específiques.
Ha estat una estada molt profitosa. Els alumnes han fet moltes activitats, han après molt del medi i estaven molt contents!f277