La qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera

Els alumnes de 4t de l’Escola Amat verdú de Sant Boi de Llobregat van venir el dies 22 i 23 de març a investigar la riera de Vallvidrera.
Havien fet moltes activitats prèvies a l’escola com el cicle de l’aigua i la situació de la riera.

Vam començar a l’aula amb una pluja d’idees de com investigar la riera i fent un inventari del material que ens enduríem.

5Un cop a la riera vam analitzar:
Primer les condicions fisicoquímiques de l’aigua com la temperatura, l’olor, el color, la presència d’escuma; també van mesurar la fondària i l’amplada.

En segon lloc vam identificar la vegetació de ribera més característica com: el càrex, la cua de cavall, l’om i el plàtan.

En tercer lloc vam capturar els animalons que hi viuen i vam netejar la zona d’algunes deixalles que hi havia.9

De tornada al laboratori vam identificar els macroinvertebrats trobats i amb l’ajuda d’unes fitxes vam saber com s’alimenten, com respiren i es desplacen. La fitxa també ens va dir el color que tenen associat cada animaló en funció de com tolera la contaminació.

Vam acabar l’activitat marcant a la pissarra tots els animals trobats i el seu color de qualitat, així vam saber que la qualitat de l’aigua de la riera és baixa.
En un dels grups cada parella d’alumnes va poder explicar les característiques del animal que havia analitzat.

Vam acabar intentant trobar la manera de no contaminar els espais naturals.

Van ser uns grups treballadors i unes mestres molt implicades!

Fins el curs vinent!

1. Aula de quart

Hola Engràcia i Carles, sóm els alumnes de quart de l´escola Amat Verdú i ens ha encantat la vostra notícia!! Ens ho vam passar molt bé. Gràcies a vosaltres hem descobert que hi ha animalons a la riera i cóm investigar-los. Ara ja sabem si l´aigua està contaminada o no. Hem après moltíssim en aquesta excursió. El que més ens ha agradat, és connectar amb la natura i utilitzar la lupa binocular per observar els animalons. Ha sigut una experiència única!!!

alumnes de quart