La màgia de Gaudí

Divendres 17 de juny hem finalitzat les activitats amb alumnes d’aquest curs acompaaynt les classes de 6é de  l’Escola Salvador Espriu  de Sant Feliu de Llobregat en la visita a  la Colònia Güell per fer un viatge en el temps i descobrir com era la vida a començaments del segle XX  de les famílies que hi treballaven.

Primer de tot ens han aportat les seves idees de quins eren els serveis que tenien a la colònia i han descobert com orientar-se per la Colònia Güell. L’activitat està plantejada com una gimcana on fan un recorregut per conèixer 12 punts d’interès alhora que responen unes breus preguntes i van completant el dossier amb els adhesius corresponents. Dividits en equips de treball tots han completat la gimcana sense problemes.

Han descobert com es portava a terme tot el procés de producció tèxtil i també han observat notables edificis modernistes com Ca l’Espinal, la masia de la família Güell, les cases dels obrers, l’escola o el centre parroquial on anaven els infants. Han completat un gran àlbum amb imatges de tots els elements més destacats!

A continuació han visitat el centre d’interpretació de la colònia  i han vist un audiovisual  que recrea la vida d’una nena de 10 anys que treballava a la fàbrica tèxtil de la Colònia. També  han conegut les tècniques de construcció basades en l’arc catenari i els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per construir la cripta.

Finalment han fet una visita a la cripta, on han pogut admirar la rica simbologia tant de l’exterior com de l’interior del l’església. Realment Antoni Gaudí era un geni!

Felicitats per la gran feina feta, heu sigut uns grups molt treballadors!