La classe “El planter” descobreix els secrets del bosc i del compost

Dimarts 3 de maig l’alumnat de 4t de l’Escola Madorell de Molins de Rei han realitzat el projecte del cicle de la matèria a Can Santoi.

Han començat parlant dels diferents tipus de materials que ens envolten, dividint-los en orgànics i inorgànics, i dels processos de transformació i descomposició que els afecten.

S’han organitzat en petits grups de treball i mentre un grup estava fent la gimcana de la natura, l’altre feia el taller de compostatge. En acabar aquestes parts, s’han intercanviat d’activitat, però, de cop, ens ha començat a ploure i ens hem hagut de refugiar al laboratori!

• Respecte a la gimcana de la natura consisteix a trobar 6 punts al bosc on descobrir  el transcurs de la matèria a la natura i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca, bolets, animals del sòl, diverses restes orgàniques i també deixalles domèstiques.
            • Respecte al taller de compostatge els mostra que la matèria orgànica domèstica es pot fer servir per obtenir un producte molt beneficiós per les plantes: el compost. Han col·laborat instal·lant  el compostador,  aportant la matèria orgànica sobrant del seu esmorzar i també triturant restes vegetals de l’entorn per afegir-les al compostador. Quins ajudants tan entusiastes hem tingut avui.

Enhorabona per la gran investigació sobre el cicle de la matèria que heu completat, i per la paciència amb la pluja i la ràpida reacció!

És un grup molt excursionista i fa la baixada del CdA Can Santoi a l’escola a peu!

Fins la propera equip!!!