La classe Compostum ve a fer activitats divertides sobre la matèria orgànica

Aquest dimarts 12 de març de 2024, hem rebut la visita dels alumnes i les alumnes de 3r de primària de l’Escola Josep Maria Madorell de Molins de Rei. La classe dels “Compostum” ha realitzat el projecte del cicle de la matèria al Camp d’Aprenentatge Can Santoi.

A primera hora han començat reflexionant sobre qüestions relatives a la matèria orgànica i inorgànica. Tots junts han après a diferenciar els tipus de matèria orgànica i per quins processos és transformada per la natura en matèria inorgànica. La natura és sempre un exemple a seguir i per això intentem reproduir aquest procés mitjançant el compostatge.

Després s’han organitzat en petits equips de treball i han començat l’activitat pràctica, que constava d’una gimcana de la natura i d’un taller de compostatge:

La gimcana de la natura consistia en trobar 6 punts al bosc on descobrir el transcurs natural de la matèria i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca en diferents estats de descomposició, invertebrats del sòl, fongs, diferents cranis de consumidors primaris i secundaris, restes orgàniques i també deixalles domèstiques.

El taller de compostatge permet demostrar que la brossa orgànica domèstica (BOD) es pot fer servir per obtenir un producte molt beneficiós per a les plantes: el compost. Han col·laborat triturant restes vegetals de l’entorn (BOV) amb la biotrituradora, barrejant-les amb les de la matèria orgànica que havien portat des de casa i abocant la mescla al compostador. Fent això han aconseguit accelerar el procés que fa la natura.

Felicitats per la vostra gran participació! Fins ben aviat!