Investiguem l’energia del nostre gran amic el Sol

Dimarts 1 de juny hem anat a l’Escola Mercè Rodoreda de Martorell per experimentar amb l’energia del nostre gran amic el Sol amb l’alumnat de 5é A i 5é D.

Hem començat el dia fent una introducció sobre els diferents tipus de raigs que ens envia el Sol i la seva utilitat. El Sol ens proporciona moltíssima energia que podem aprofitar. També ens han explicat el que havien descobert respecte la influència de l’efecte hivernacle i del color negre sobre la temperatura. Han demostrat sers uns grans coneixedors de l’energia.

Llavors s’han dividit en grups de treball per fer diferents activitats. Per una banda han vist com les plaques fotovoltaiques converteixen la llum del Sol en electricitat muntant un senzill circuit elèctric per fer anar un petit ventilador. Quan han posat les plaques al Sol el molinet ha començat a girar instantàniament. És sensacional el que fan les plaques fotovoltaiques.

Després han realitzat un dels següents tallers: uns han utilitzat una cuina solar parabòlica, que permet cuinar concentrant la calor provinent del Sol. Els cuiners solars han preparat una recepta de pomes al forn i han experimentat amb el color de l’olla per veure quina funcionava millor. Han comprovat que l’olla negra s’escalfava gairebé el doble que l’olla blanca. Quin gran descobriment això de poder cuinar amb el Sol. Uns altres han fabricat uns col·lectors solars i han comprovat com les mànegues de color negre escalfaven l’aigua. També han experimentat diferents variants per veure com funciona l’efecte hivernacle, comprovant que els col·lectors coberts amb doble vidre per sobre escalfaven una mica més l’aigua. Així han pogut confirmar les seves hipòtesis. Després s’han explicat mútuament el taller que no havien realitzat per completar el torn d’activitats.

Felicitats! Quins grans investigadors solars!

1. Alumnat de 5è A-Escola Mercè Rodoreda

Va ser una experiència fantàstica que tornaríem a repetir i que recomanem a tothom.
    Gràcies Miquel per venir a l’escola a fer el taller amb nosaltres!