Gaudim amb la meteorologia

Dijous 4 de març hem fet l’activitat de meteorologia Quin temps fa? amb la classe “Les gorgònies” de 3r de primària de l’Escola Juan Ramón Jiménez de Martorell al seu mateix centre.

Primer a l’aula ens han explicat tot el que sabien sobre aparells meteorològics. Després s’han organitzat en quatre grups de treball per fer una gimcana meteorològica que consta de sis proves per aprendre a manipular diferents instruments meteorològics (com 3 tipus de termòmetres, pluviòmetre, anemòmetre i penell) i conèixer quines són les seves unitats de mesura. Un cop superada la gimcana ells mateixos han utilitzat el seu cos per mesurar la temperatura de l’aire, de l’aigua i del terra. Han calculat com uns gran matemàtics la diferència entre la seva sensació i la temperatura real. Quina gran diversitat de sensacions han tingut entre tots!

Després s’han ficat en la pell d’homes i dones del temps i han elaborat el guió de la predicció del temps per l’endemà segons el mapa del Servei Meteorològic de Catalunya. Han preparat el mapa de símbols, el guió i s’han repartit les feines per fer les gravacions sobre la predicció, que han realitzat com autèntics professionals.

Moltes felicitats, han sigut uns meteoròlegs/gues molt aplicats.

Fins la propera!!

1. Susana Buenavista

Estem molt contents d’haver pogut fer aquesta activitat, encara que hagi estat aquí a l’escola. L’hem trobat molt interessant i ens ha ajudat molt a treballar el tema de medi que estem fent.
    Us volem donar les gràcies per haver vingut al nostre cole i ensenyar-nos tantes coses…en sabeu moltíssim!!!