Fent de geòlegs a Les Escletxes

Els alumnes de 6è de l’Escola El Sol de Sabadell van fer l’activitat de geologia sobre Les Escletxes del Papiol el passat 28 de novembre.
Primer es va demanar als alumnes que proposessin hipòtesis sobre com es podien haver format aquestes escletxes i es va fer una breu discussió. També van diferenciar els materials que les formen i van identificar les esquerdes a la foto aèria del quadern de treball.
Posteriorment van analitzar els dos materials que afloren a la zona on estan situades “Les Escletxes”. Aquestes anàlisis van consistir en fer proves de consistència, permeabilitat i composició dels materials. Per aquestes tasques els alumnes van utilitzar eines com el martell de geòleg i l’àcid clorhídric. Van deduir que les escletxes s’han format en roques calcàries i que estan disposades sobre argiles.

Després es van dividir en grups i es van endinsar en les escletxes per prendre mesures d’amplada, profunditat i orientació de cadascuna, mitjançant la cinta mètrica i la brúixola.

Un cop van reunir totes les dades esmentades anteriorment, les van posar en comú i es van proposar noves hipòtesis, però aquest cop amb mes informació. Finalment van concloure que amb el pas del temps la interacció física i química de l’aigua amb els tipus de materials i la inclinació del terreny van produir un procés d’eixamplament progressiu d’esquerdes fins a a formar l’actual paratge de Les Escletxes.

Van fer una gran feina com a geòlegs i es van endinsar per escletxes realment estretes. Enhorabona!

1. Cèsar Montorio

Els continguts de l’activitat estaven molt ben elaborats i adequats al nivell dels alumnes, els quals van poder complementar la feina feta prèviament a l’escola i ajudar en la confirmació de les hipòtesis que ens havíem fet i la reformulació d’unes altres que vam haver de rebutjar. Gràcies per la tasca que dueu a terme des del Camp d’Aprenentatge.