Experimentem amb l’energia solar

Els dies 31 de gener i 1 de febrer, els alumnes de 6è de l’Escola Vall de Palau, de Sant Andreu de la Barca, van realitzar diversos tallers per tal d’experimentar amb l’energia solar i comprovar de quina manera la podem aprofitar.

• Taller d’obtenció d’electricitat a partir de la llum solar.
    Mitjançant unes plaquetes fotovoltaiques i altres elements els nens i les nenes van muntar circuits elèctrics senzills on van poder veure que les plaquetes transformen la llum solar en electricitat, la qual cosa podíem visualitzar fent girar un petit ventilador.
    Mesurant la temperatura dels col·lectors solars

Taller d’escalfar aigua amb la calor del sol.
    Els nens van muntar tres col·lectors experimentals diferents per tal de comprovar l’efecte que fan les cobertes de plàstic transparent (el primer sense coberta, el segon amb una coberta i el tercer amb dos cobertes). Després de realitzar les seves hipòtesis, van contrastar-les amb els resultats finals un cop ja s’havia escalfat l’aigua dels tres col·lectors. Tot i que un dia va fer més sol que l’altre, algun col·lector va arribar a una temperatura d’uns 55 º C.

• Taller de cuina solar
    Mitjançant una cuina solar parabòlica, els alumnes van elaborar unes boníssimes pomes al forn, només amb la calor del sol. El fet que l’olla que feia de forn fos negra hi va ajudar molt.
Avaluant la sortida i els aprenentatges

A més dels tallers, també van veure la importància que té tenir en compte el moviment i la posició del Sol per a un màxim aprofitament de la seva energia.

Al finalitzar l’activitat, els alumnes, amb els grups que havien treballat durant tot el matí, van valorar la sortida. Fins a un altre any!