Interpretant l’origen de les roques sedimentàries a Pallejà

Un grup reduït d’alumnes de 1r i 2n de batxillerat de l’Institut Joaquima Pla i Farreras de Sant Cugat del Vallès, acompanyats pels seus professors Josep i Teresa, van desafiar el fred i el mal temps i van portar a terme un itinerari geològic per la zona muntanyosa de Pallejà.

img_20170126_115635_brVan poder observar i descriure 4 tipus diferents de roques sedimentàries d’uns 240 milions d’anys d’edat, en un recorregut ascendent d’uns 100 m de desnivell: conglomerats, gresos, argiles i calcàries, a la part més elevada. Van utilitzar diferents tècniques de geologia de camp així com diversos recursos matemàtics per a calcular les potències dels afloraments.

Finalment van deduir el procés de formació de tota la seqüència litològica que es correspon a una sedimentació al·luvial de diferent gra amb una transgressió marina final.

Si voleu saber més coses d’aquesta proposta educativa podeu consultar la descripció de l’activitat.