Estudiem la biodiversitat de la riera de Vallvidrera

Dimarts 15 de febrer la classe Mercè Boada i Rovira (5é B) de l’Escola Castell Ciuró de Molins de Rei ha vingut al Camp d’Aprenentatge com a part del projecte de setmana del medi ambient per investigar la biodiversitat de la riera de Vallvidrera.

Per començar han conegut algunes característiques de la riera i han aportat idees de com podrien investigar l’ecosistema aquàtic. S’han dividit en grups de treball i llavors han revisat el material necessari per l’estudi. Després d’esmorzar s’han dirigit a Can Preciós.  Allà  han començat a prendre mesures com la temperatura ambient i de l’aigua, l’amplada, la fondària, la velocitat i la qualitat de l’aigua. Posteriorment han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera que acompanya la riera en aquest tram. Continuant amb la investigació han fet de caçadors i amb els salabrets  han capturat una bona diversitat d’invertebrats aquàtics com espiadimonis, barretets, limnees, gambetes d’aigua dolça,  larves de mosca negra, sabaters i fins i tot algunes planàries.

Utilitzant lupes binoculars i fitxes de suport han examinat detingudament tots els animals per tal d’identificar-los i conèixer les seves característiques. Amb tota la informació de la investigació han pogut avaluar la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera. Per acabar, han tornat caminant fins a la seva escola i han tornat tots els animals de nou a la riera.

Han sigut uns investigadors molt motivats i a més han col·laborat en la  conservació de la riera recollint la brossa que han trobat a la zona! Fins la propera.