Els investigadors del bosc

Aquest dimarts 24 d’octubre de 2023 han arribat, des de Barcelona, uns exploradors i exploradores molt motivades que han vingut fins al CdA Can Santoi per conèixer el bosc del Parc Natural de la Serra de Collserola. Eren els/les alumnes de 1r de primària de l’Escola La Mar Bella i s’han presentat com les classes dels Palentòlegs/paleontòlogues i dels Diamants.

En Pinyol, l’Esquirol els ha rebut amb una calorosa benvinguda! Després d’esmorzar han format 6 equips d’exploradors i exploradores i han posat rumb al Pont de la Sibèria, on han començat el seu itinerari. L’activitat consistia en una gimcana circular per dins del bosc en la que havien d’identificar els diferents elements naturals que s’anaven trobant orientant-se amb una brúixola i un mapa, com per exemple: rastres d’animals, diverses espècies vegetals, roques i fins i tot algun mineral!

Abans i després de la ruta s’han aturat prop d’una alzina on han fet un seguit de jocs dinàmics mentre esperaven que els hi toqués començar l’itinerari o que arribessin la resta dels equips. Allà s’han transformat en ornitòlegs i ornitòlogues per tal de reconèixer els diferents cants d’alguns ocells que vivien a la vora i han posat a prova la seva memòria per reconèixer diferents bolets, plantes i petjades d’animals amb el joc del Memory.

Per dinar, han tornat cap a Can Santoi. S’ho han passat d’allò més bé, han aprés moltes coses noves que no sabien del bosc de Collserola i a més han vist algun bolet, com ara un “pet de llop”.

Bona feina, us esperem a la propera!