Els i les alzinaires descobreixen el bosc

Aquest dijous 1 de juny hem rebut finalment al CdA Can Santoi els i les alumnes de 4t de l’Escola L’Alzina que, malgrat una nova previsió de pluja, s’han atrevit a pujar a peu des de Molins de Rei per descobrir el bosc del Parc Natural de la Serra de Collserola.

Han començat l’activitat comentant els fantàstics dibuixos que ens han fet arribar, on havien plasmat tot allò que creien que trobarien al nostre bosc. Després d’esmorzar han caminat fins al pont de la Sibèria on han conegut en Quercus, un arbre gegantí que els hi ha donat la benvinguda. L’han dibuixat i s’han dividit en dos grups per fer tres activitats diferents.

Primer han fet un estudi complet d’en Quercus prenent mides de la seva alçada i el seu perímetre. També han examinat les seves fulles, els seus fruits i han fet un calc de la seva escorça per veure com era la seva pell. Finalment han descobert que es tractava d’una gran alzina.

Després han entrat amb els ulls embenats al bosc per tal de potenciar tots els seus sentits i descobrir noves sensacions. Han gaudit força d’aquesta nova experiència. També han après a esbrinar l’orientació del vessant amb la brúixola.

Per últim, han fet una gimcana dins el bosc per conèixer les sis plantes més característiques. Amb l’ajut d’unes fitxes descriptives han identificat l’alzina, el galzeran, la falzia negra, el marfull, l’heura i l’arítjol.

Ha estat un grup d’alumnes molt treballador i curiós a l’hora d’explorar la natura que els envoltava. Moltes gràcies per la vostra visita i fins ben aviat!