Els diables i les diablesses al regne dels fongs

L’alumnat de 6è de l’Escola Matilde Orduña d’Esplugues de Llobregat han vingut avui, divendres 27 d’octubre, al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi a estrenar-se en aquesta tardor, ja que és temps de bolets! Han començat l’activitat demostrant que coneixien part de les principals característiques del regne del fongs i han après la principal diferència que hi ha entre un fong i un bolet. Han vist també com els fongs desenvolupen una tasca de gran responsabilitat en el cicle de la matèria.

Després d’esmorzar s’han organitzat en grups i amb un cistell han sortit a buscar bolets pels diferents hàbitats vegetals que es troben en els entorns de Can Santoi, com ara l’alzinar, el bosc de ribera o la brolla. Han fet un inventari posant noms a tots els exemplars trobats i i a un full de recol·lecció han anotat tant el tipus de substrat com el mode de creixement de cadascun dels bolets.

Un cop al Camp d’Aprenentatge han fet una exposició de tots els bolets recol·lectats, han investigat a fons un d’ells, escollit d’entre totes les mostres, i han completat la seva feina d’investigació observant diversos tipus d’espores al microscopi i veient diferents exemples d’himenis amb les lupes binoculars.

Han demostrat ser uns grans boletaires, tenint en compte que la manca de pluges durant aquest període de tardor dificulta i molt la recerca de bolets.

Enhorabona per la vostra gran tasca i interès i fins ben aviat!

1. Matilde Orduña

Els nens i nenes de l’escola Matilde Orduña hem gaudit molt d’aquesta sortida. Hem fet de boletaires i ens ho hem passat d’allò més bé buscant bolets tots junts.
    Observar pel microspi ha estat molt impressionant!
    Gràcies per aquesta experiència.
    Els diables i les diablesses