Els de 5è exploren el bosc de Collserola

Divendres 3 de maig els alumnes de 5è de l’Escola Jacint Verdaguer de El Prat de Llobregat han vingut fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’activitat Guiats pels satèl·lits.

Han començat el dia coneixent el posicionador GPS i la brúixola per saber orientar-se a les cruïlles al llarg del recorregut de Can Madolell, al Parc Natural de la Serra de Collserola. Després, han preparat el material necessari (fitxes de reconeixement de plantes, roques i estris per capturar algun invertebrat de la riera) i han fet una petita ruta d’aproximació per familiaritzar-se amb els instruments.

Un cop al punt de partida, s’han organitzat en grups per seguir un itinerari circular seguint les indicacions de la ruta prèviament gravada al GPS. El recorregut està plantejat com una gimcana en la qual han anat resolent diversos tipus de proves al llarg del camí.  Amb les indicacions del GPS, la informació del mapa i comprovant el rumb amb els azimuts de la brúixola tots els grups han completat el recorregut sense problemes.

Al final de tot han pogut revisar al GPS el seu track i altres dades del seu recorregut com ara la distància i el temps total emprat, el desnivell o la seva velocitat mitjana.

Han sigut uns grans exploradors i han gaudit d’un gran dia envoltats de natura. Felicitats!